bahnhOFF Katowice

Nasz dworzec przechodzi do historii, to jest właśnie durnota tego ustroju - zero szacunku dla przeszłości. Bez znaczenia czy chodzi o zabytkowe hale huty z początku wieku czy o wyjątkowy budynek z socrealu. Trzeba wyburzyć bo idzie nowe, bo nie ma możliwości adaptacji pod przewidywane funkcje, bo szczają bezdomni, bo dziura ozonowa albo dla zasady "bo tak". Tu idiotyzm jest jeszcze większy bo najpierw wyburzą żeby potem odtworzyć, przynajmniej częściowo!!! Po co nam kolejne CH (z opcją dworca) skoro tajemnicą poliszynela jest że centrum tego miasta i tak przeniosło się do SCC (nota bene powiększanego o 60sklepów), kto o zdrowych zmysłach będzie się pchał do ścisłego centrum żeby zrobić zakupy! Mają je robić pasażerowie pociągów. Lubiłem ten budynek od dziecka, wiele razy odjeżdżałem stąd pociągami, wiele razy przy okazji wizyty w centrum mama musiała ze mną chodzić na perony żeby zobaczyć pociągi, a w niektóre niedziele przyjeżdżałem tu z dziadkiem na ciemne piwo. Nie wiem czy będe fotografował etap wyburzania i budowy nowego, zrobiłem te cztery zdjęcia żeby potem nie pluć się w brodę że nic nie zrobiłem jak jeszcze stał. Poza tym Tomek fotografuje ten proces z fajnej miejscówki jak się wczoraj dowiedziałem. BTW ciekawe czy inwestor zatrudni świadomego fotografa z zewnątrz do dokumentacji postępu budowy. Zwykle nie wysilają się ponad opcję że jest to młody inżynier z firmy głównego wykonawcy, któremu szefostwo zleca dodatkowe zajęcie: będziesz to fotografował. Trochę dużo tych pytań bez odpowiedzi jak na jeden wieczór.


Komentarze

  1. Mam odmienne zdanie, mnie ten budynek kojarzył się niestety z brudem, smrodem i totalnym brakiem funkcjonalności. Co z tego, ze kielichy architektonicznie ciekawe, skoro całość (łącznie z ohydną estakadą) robiła wyjątkowo niekorzystne wrażenie (http://alekw.blogspot.com/2010/08/193-dla-turystow.html). Dlatego cieszę się, że w końcu się to zmieni, a galeria handlowa jest szansą na ożywienie centrum miasta i może się okazać przeciwwagą dla SSC.

    Oczywiście mam świadomość tego, że być może przebudowa mogła wyglądać inaczej (z zachowaniem kielichów), że może się okazać, że nowy dworzec to kicz i tandeta (przykład chociażby zabrzańskiego Platana, czy SSC, które miały rzekomo nawiązywać do historii miejsca i zachować jego charakter). Ale mimo wszystko cieszę się, że jest szansa aby nie trzeba się wstydzić za dworzec stolicy regionu.

    Fotograf dokumentujący: http://blogfotosilesia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. no daj wam Panie Boże, żeby to CH a powinienem się wyrażić bardziej wulgarnie bo do czego to podobne to każdy już sobie skojarzył, które tam powstanie przyciągnęło jakiś odsetek klienteli SCC. Tak się akurat składa że byłem dziś w otwartym przed miesiącem CH w ścisłym centrum innego miasta i jakoś tłumów wielkich nie było mimo iż to przedświąteczna gorączka. Pożyjemy zobaczymy jak będzie w Kato.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty