z powodu awarii...

Najbliższy czynny „Cyrk na Powiślu” znajduje się w Jastrzębiu! :D


Gdy zobaczyłem ten obiekt, oczy mi zabłysnęły, a w głowie zrodziła się myśl „to jest hit, na miarę wpisu o Chorzowie w Soli”. Czy to faktycznie bliźniaczy budynek obiektu, znanego wszystkim z filmu „Miś” – czyli Cyrku na Powiślu? Jeszcze w trasie zagooglowałem sobie artykuł z Rzepy, o rzeczonym obiekcie - znałem to zdjęcie, a na nim Cyrk był o wiele większy, miał trzy kondygnacje i znacznie szerszy obwód, od tej jastrzębskiej cechowni. To ujęcie z Misia, kręcone szerokim kątem z naziemnej perspektywy znacznie zmniejsza skalę obiektu, stąd moje skojarzenie było tak złudne!
Jednak tamto ujęcie, jest dla mnie pewną ikoną, gdy oglądałem film pierwszy raz (nie pamiętam w którym roku) ten krótki fragment z elewacją Cyrku, na dobre utkwił mi w pamięci – podświadomie zaszufladkowany jako „obiekt z klimatem” czy coś w tym rodzaju. Co to był za obiekt dowiedziałem się dopiero w czasach Google’a. Szkoda, że gdy jeszcze stał, nurt UrbEx nie był rozpowszechniony jak obecnie, bo dziś, ten obiekt byłby eksplorowany z intensywnością niedzielnych spacerów z setkami zdjęć w dowód, a tak – stan jego agonii nie został zarejestrowany (a może został?)

Komentarze

Popularne posty