Rancz-OFF

 To się stało 8 maja, jak mówi mi mieszkanka jedynego domu mieszkalnego przy ul. Chemicznej. Wjechała koparka i zrównała teren!

Te tereny na granicy Katowic i Siemianowic urzekają mnie bo przebiegała tam linia GKW z Katowic do Siemianowic (stacja GKW Paulina z trójkątem torowym rozgałęziającym linię na Siemianowice, Katowice i Wełnowiec), krzyżująca się z linią normalnotorową w stronę Wełnowca. Niestety nigdy nie widziałem tych miejsc na oczy. Znam je tylko z map oraz z filmu Krzysztofa Sojdy, który sfilmował cały przejazd w latach 90! 


Rzeczone Ranczo przeżyło przy ul Chemicznej 20 lat, było to dość egzotyczne miejsce - przypominające potężnie rozbudowaną "bazę", a wiadomo że baza to była w dzieciństwie świetna zabawa, a im większe zarośla i zakamarki, tym lepiej kamuflowało się kryjówkę! Czytając komentarze w necie: budziło dość skrajne emocje, są ludzie przychylni takiej "aranżacji przestrzeni" na dziko, inni zdecydowanie potępiają - chwaląc decyzję władz. Nie dogodzisz, każdy zobaczy to, co chce zobaczyć - jak to w Polsce.

Nigdy jednak nie wszedłem tam z zamiarem fotografowania, po prostu tak wyszło. 

Poniższe zdjęcia zrobiłem w maju 2022, no ale dziś już obrazują historię:




BTW. Niedaleko był Interkomis - też taka zbieranina wszystkiego tyle że na handel - ciekawa analogia. 

Komentarze

Popularne posty