trójstyk przemysłu stalowego (revisited)

...oraz 2 miasta = jedna drużyna, by można napisać. O trójstyku pisałem już 8 lat temu, wiedziałem, że wciąż tam będzie, a nadarzyła się okazja pokontemplować wnętrze tej konstrukcji, co też uczyniłem.

Tutaj właśnie spotykają się bezpośrednie połączenia trzech stalowych gigantów: Marthahütte, Königshütte oraz Friedenshütte, to naprawdę unikalny widok! Ten narożnik wieży łatwiej sfotografować, ale sygnatury nie są w całości.

W przeciwległym narożniku sygnatury są w całości, ale bardzo trudno to ująć w jedno w związku ze stałą ekspozycją w tym miejscu. Znów sztuka rezygnacji i kompromisów - wiadomo :)

Czy to nie piękne, że dzień po opublikowaniu wpisu o przepięknym szybie Wiktor - odwiedzam wnętrze drugiej takiej baszty - a przecież tylko te dwie się zachowały (w tamtym tekście na końcu o tym wspominam). Ależ ta niewidoczna aura przemysłu krąży w powietrzu i przyciąga mnie w odpowiednich chwilach i okolicznościach - fest mi to robi :)

A w związku z czym te odwiedziny kompleksu 2 wieże KWK Polska w Świętochłowicach? A to w wyniku otwarcia wystawy "niechcianej" - świetnych fotografii Tomasza Stefanika pod tytułem "Tam a nazod". Dlaczego niechcianej, a to już sprawa o niestety politycznym smrodku miasta Ch.:/ 

Od lewej: Prezydent Miasta Świętochłowice P. Daniel Beger, Tomasz Stefanik - autor zdjęć, prezes Stowarzyszenia kibiców Wielki Ruch P. Marcin Malcher.



Komentarze

Popularne posty