pierwsze Stereo

...takie prawdziwe kupiłem sobie w tym sklepie, oczywiście nad witryną po prawej widniał wtedy człon TELEWIZJA. A wymarzony zestaw składał się ze wzmacniacza Unitra Fonica PW 9013 w ładnej smukłej obudowie i kolumn wolnostojących Diora Sound ZGB 60-8-901, pamiętam tamto popołudnie bardzo dokładnie i to podniecenie jak to zagra, czy będzie lipa czy zachwyt. Mój zachwyt przeszedł wtedy najśmielsze oczekiwania, nie pamiętam jaki magnetofon podłączyłem, najprawdopodobniej była to Klaudia II - czyli pewna innowacja w starej puszce i jeden z tzw. "worst buy" jakich dokonałem w życiu i sprzęcie audio! Ale niedługo potem kupiłem pierwszy magnetofon z CD i tu system pokazał czystość i energię* :)


* - te zachwyty świetnym dźwiękiem z tamtych czasów rozumiane są przez pryzmat wspomnień i doznań spowodowanych tak ogromnym skokiem jakości brzmienia w stosunku do posiadanego wcześniej radiomagnetofonu. Nie należy tego porównywać z wiernością brzmienia oferowaną przez przyzwoitej klasy system stereo, o którego walorach brzmieniowych nie mogłem mieć wtedy pojęcia najmniejszego!

Komentarze

  1. Widzę, że kontynuujesz retrospektywę miejsc z dziecięctwem Twym kojarzonych. Fajny projekt. Sam będę chciał coś takiego zrobić w moich Łabędach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś w tym jest:) I przyznam, że taki konkretny projekt siedzi mi w głowie od pewnego czasu i nawet wiem jak chcę go zrealizować. Trzeba się w końcu zmobilizować ale zobaczymy jak czas pozwoli w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty