ostatnia B.

Tak, to już koniec, przynajmniej wszyscy oficjalnie na kopalni o tym mówią. Oczywiście były kopalnie, które miały kilka ostatnich Barbórek np. Nowy Wirek, ale Wieczorek też według wcześniejszych szacunków powinien być zamknięty kilka lat temu, a jednak nawet nie został skonsolidowany, działał samodzielnie do samego końca! Staszic teraz przejmuje wydobycie, a jak potoczą się losy obiektów powierzchni, to na razie sfera hipotez, nie wiem też jak to zniosę, bo mam cholernie osobiste podejście do tej kopalni i jej całej infrastruktury. Na pewno robiłem wszystko, żeby chłonąć ją wszelkimi zmysłami przez te wszystkie lata, jest też jeszcze jeden fakt, który - mimo smutku - ogromnie mnie cieszy i wkrótce tutaj o tym poinformuję.
Warto było dziś pomarznąć na Nikiszu, gdzie chyba jak nigdy dotąd pochodowi górniczej orkiestry towarzyszyło tylu fotografów (prawie jak drugie Lipiny!) jakby czuli, że w tym dniu symbolicznie coś się kończy! A jak się naprawdę zakończy, to wypada mi być blisko i o tym starać się snuć moją fotograficzną opowieść:)

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty