Chropaczów

Na wspólny wypad namówiłem Hanka (nick z forum swiony.info), ponieważ zna tam każdy kąt a ja potrzebowałem takiego właśnie przewodnika! Pogoda: mokro, lało, wiało = wyrazistość, kontrasty mniam! Cudownie to zagrało. Robiłem głównie kolor w pewnym celu, ale dla tak siebie kilka bw musiało być!:)


Tu rozstrzeliwano powstańców w dziele K. Kutza.


motyw oczywiście znany z "Soli ziemi czarnej"


Szkoda, że zmienili stare podkłady na betonowe. W tym domu dalej przy torze kręcono "Do góry nogami"


Mury oporowe po wiadukcie bocznicy kop. Śląsk i komin tejże.




pozostałości trylinki


Św. Nepomucen za szkłem.


Słup bramy kolejowej na teren huty Guidotto
- to jedyna pozostałość po niej!


Ajska - tereny hałd pocynkowych.

Najwyższa hałda na Ajsce zwana "Kopyto" 


Komentarze

  1. Też chciałem dziś wyjśc, ale perpektywa mozliwych oapdów z wiatrem i ciągłęgo przez to przecierania zachlapanego obiektywu mnie nieco zniechęciła.

    Pierwsze 4 i 2 ostatnie - ależ świetne!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba korzystać i poświęcać się zanim liście pozasłaniają i zniekształcą widoki i horyzonty dalekie! Praktycznie całą zimę sobie odpuściłem, ale teraz nie ma zmiłuj:) Pozdro

    OdpowiedzUsuń
  3. wczoraj jak jechałem pociągiem to właśnie rozmawiałem, że super pogoda na zdjęcia - a tu na potwierdzenie dyskusji wrzucasz świetną serię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry. Swego czasu pytał Pan o słowo prelbok. Właściwie Prellbock (niem.) oznacza według słownika niem.-pol. odbój, kozioł odbojowy i słowo to używane jest w kolejnictwie.
    Bock znaczy kozioł, a Prellung oznacza stłuczenie.
    Bardzo podobają mi się Pańskie zdjęcia. Nie ma Pan jeszcze jakichś zdjęć Chropaczowa z lat 60-70 tych, zanim wyburzono część Stalingradzkiej na nowe osiedle? Pozdrawiam serdecznie. Helena

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry, takie stare zdjęcia to posiadają koledzy z forum Świętochłowic - szczególnie kolega Hanek jest kopalnią wiedzy, polecam z nim kontakt: http://swietochlowice.biz/forum/viewforum.php?f=10
      Pozdrowienia

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za informację. Helena

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za informację. Helena

      Usuń
    4. Bardzo dziękuję za informację. Helena

      Usuń
    5. Bardzo dziękuję za informację. Helena

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty