ślady z przeszłości

Czasem wydaje się, że poszukiwane motywy - widoczne gdzieś tam na starych zdjęciach, pocztówkach czy w filmowych kadrach - wydają się tak trudne do zlokalizowania. A bywa często tak, że ich lokalizacja jest bardzo oczywista i powszechnie wielu osobom znana. Przekonałem się znowu o tym podczas ubiegłotygodniowej wycieczki po Zabrzu, gdzie na sam koniec podjechaliśmy pod potężne mury na terenie dawnej huty Zabrze. I to tam, w tym właśnie miejscu znajdował się wydział wielkopiecowy - majaczący swoimi rurami na każdej znanej pocztówce ukazującej przedwojenną hutę w całej swej potędze. Tak oczywiste, że aż trudno uwierzyć!
Aktualnie jestem na desperackim etapie poszukiwania kilku miejsc znanych z filmów kręconych na Śląsku. Mówię desperackim, bo szukając tych miejsc na mapach jak igły w stogu siana, zdobyłem telefon do jednego z aktorów i dziś go wykonałem. Wiedziałem, że to bardzo miły człowiek i zechce mnie wysłuchać - niestety nie pamiętał gdzie kręcono, ale dał mi numer do drugiego znanego aktora! Bardzo miła rozmowa i powrót do wspomnień i w ogóle chyba miłe zaskoczenie, że ktoś się zainteresował taką sprawą sprzed kilkudziesięciu lat... Wydawało mi się, że niczym Fox Moulder jestem już tuż, tuż i za chwilę poznam TE WSZYSTKIE ODPOWIEDZI, ale drugi z aktorów także nie był pewien gdzie dokładnie. Ustaliliśmy wspólnie nowe tropy poszukiwań i znowu wykonałem telefon do zaprzyjaźnionych osób z TV. Sprawa jest gorąca i w toku! :) A może faktycznie odpowiedź znajduje się tuż za przysłowiowym węgłem?!

Komentarze

  1. Nie było młodzieży z piwem? Ostatnio jest to dość popularne miejsce na picie w plenerze. Do marketu po trunki blisko, a w zasadzie miejsce jest skryte na uboczu i nikomu nie przychodzi do głowy wystawiać mandaty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A było dwóch łebków spożywających, dziwili się co to za grupa wycieczkowa się zebrała i nie chce sobie pójść! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty