Procesjon fajer na Kaufhausie



W tym roku, zaraz po namiastce procesji w uśpionych Lipinach, ktoś rzucił hasło, że na pobliskim Kaufhausie będzie procesja przy krzyżu.  Pojechaliśmy więc w kilku fotografów prosto tam. Przy krzyżu pusto, ale w pobliskiej kaplicy św. Brata Alberta trwała msza, i nikt nie wiedział, czy następnie nabożeństwo przeniesie się pod krzyż.


Ale jednak, po odczekaniu dłuższej chwili się przeniosło! W międzyczasie porozmawialiśmy z gadatliwym - miejscowym Andrzejem, który widząc mój niemiecki napis na maseczce, natychmiast zaatakował mnie pytaniem: "czy wiem, gdzie był Eisenbahn Dreieck?"** Na to ja mu powiedziałem, że owszem wiem i wskazałem to miejsce! Więc już rozmowa się potoczyła po właściwych "torach"




* A ten krzyż tam postawiono w 91 roku na potrzebę kręcenia scen do filmu LeBrasier przez francuzów. I tak oto "filmowa dekoracja" pozostała symbolem osiedla i spełnia swoją normalną (w tym i liturgiczną) funkcję po dziś dzień.

** Eisenbahn Dreieck - miałem tutaj opisać, ale uznałem, że warto temu poświęcić osobny wpis, ale jeszcze dorobię zdjęć, także cierpliwości :)

Komentarze

Popularne posty