sportowe życie



#sezonogórkowy w pełni ;)

a z życia (nie sportowego): po roku czasu zmieniłem plan Adobe z 1TB na 20GB, oczywiście miałem wyniosłe zamiary co do tego, że upublicznię wszystkie kolekcje z wszystkich lat do chmury, jakieś archiwa online itp. Plany były śmiałe, a życie zweryfikowało jak zwykle*! W ogóle pierwszym zaskoczeniem było, że w chmurze nie przechowują się RAWy tylko znacznie skromniejsze prevki - po początkowym zdziwieniu, zrozumiałem, że to taki rozsądny kompromis - ten system musi tak działać, żeby to hulało na różnych szybkościach internetu, a wszelkie zmiany w edycji chmura zawsze sobie "dogra", gdy będzie dostęp do głównego zbioru RAWów - na naszym głównym dysku. 
Więc skoro w chmurze nie przechowują się RAWy** tego miejsca aż tak drastycznie nie schodzi, nota bene po roku czasu mam wykorzystane jedynie 2,1 GB miejsca! Gdzie tam do 20GB a co dopiero do 1TB!   

* porażka w chur! Tak to można skwitować i nic nie trzeba dodawać! I wciąż kwestię zabezpieczenia swoich zbiorów na niewiadomą przyszłość - mam nierozstrzygniętą :/

** jednak do chmury Adobe CC można załadować pełne RAWy, metodą drag'n drop przy korzystaniu z tego prostego "chmurowego" LR'a (nie Classic), jest to możliwe ale nieco szalone. Pewniej jednak mieć pliki u siebie - na fizycznym dysku (+ kilka backupów), to nie kosztuje żadnych abonamentów, nie trzeba pamiętać, żeby coś opłacić - przedłużyć bo jak nie, to zostanie usunięte z internetów. Amen!

Komentarze

Popularne posty