nareszcie 3:2 na Insta! + sprostowanie

Zdziwiło mnie ostatnio, gdy przeglądałem zestawy z "The New Topographic Movement" - na którym czasem i moje zdjęcia się pojawiają. Bo w kafelkach widzę ładny kwadrat, a po wejściu w zdjęcie no kurde nie ma siły, to są proporcje 3:2! Sprawdziłem więc na swoim czy mnie wzrok nie myli, no i jest, Instagram wreszcie odrobił lekcję i przyjął do wiadomości fakt istnienia proporcji natywnych z małego obrazka. Także od dziś żegnajcie białe marginesy! Jeszcze życzyłbym sobie, by IKEA się opamiętała, bo ich pasparty to jest dopiero dramat 5:7, ja pierdzielę - naprawdę serce boli, gdy trzeba własny, przemyślany od boku do boku kadr tak kastrować :/ Fotografia jest sztuką rezygnacji ;)

Sprostowanie poniżej!

No i jak szybko się nacieszyłem, tak też szybko się zniesmaczyłem! Nie publikujcie w ten sposób. Instagram przez publikowanie czystych proporcji 3:2 koszmarnie kaszani jakość! Lepiej poziome zdjęcie przygotować w 1080px ale dodać mu białego canvasu, żeby docelowo plik tworzył kwadrat 1080x1080px - jakość bez porównania będzie lepsza!

Komentarze

Popularne posty