szklarnia wieżowa / dom ogrodnika






Nigdy nie widziałem tej wieży na własne oczy, dowiedziałem się o niej z tej strony. Istniejący tam obiekt tzw. Dom ogrodnika podobno jest czymś niedokończonym, hmm przyjżałem mu się kiedyś bliżej i tu niespodzianka - w jego wnętrzu wciąż tkwi słupowa konstrukcja podstawy wspomnianej wieży o okrągłym przekroju. Patrząc od spodu na tą pozostałość przypomina trochę wejście do konstrukcji Atomium w Brukseli, ale to subiektywne odczucie. Szkoda, że takiego faktu nie podaje się w internetowych wzmiankach o tym obiekcie. To ważne, bo coś jednak pozostało i można odnieść jakieś pojęcie skali co pozwala wyobrazić sobie jakie wrażenie musiała robić wieża. Uwielbiam ten park.

Komentarze

  1. Kiedyś już czytałem o tej wieży i potem zapomniałem o temacie aż do momentu jednego z Twoich poprzednich wpisów. Ciekawą sprawą jest natomiast to, że mało kto pamięta tę budowlę gdy o nią pytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. To racja, np. moi rodzice często po tym parku spacerowali jak jeszcze mnie na świecie nie było, ale też nie pamiętają tej wieży.

    OdpowiedzUsuń
  3. O kurde! To jest fenomen, którego nie byłem w ogóle świadomy. Brawo, Marek, za wykopaliska!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty