% Normy w Normie


Dziadowska pogoda i jakoś dziadowsko się dziś czuję, poranne przeglądanie internetów nakierowało mnie na znany blog Andrzeja Grygla, choć już dawno nie aktualizowany, wciąż zachowuje wiele cennych, unikalnych, archiwalnych zdjęć z regionu. We wpisie zanim powstała Ikea, zobaczyłem swoje komentarze dotyczące szybu Norma @ Gen. Bem. Ta druga nazwa brzmi fatalnie, można by tak nazwać kopalnię, ale nie peryferyjny szybik, dlatego używam starszej nazwy Norma. I w sumie tak sobie pomyślałem - czemu nie - pokażę te dwa unikalne zdjęcia z terenu tego szybu. No w końcu nie jest on nigdzie udokumentowany - przynajmniej dotąd nic o tym nikomu nie wiadomo. Te zdjęcia raczej na pewno zrobiono na tym terenie, pierwsze jest ważniejsze, bo widać na nim zastrzały wieży i liny! Dostałem je od Pani Gizeli, której rodzinę fotografowałem cztery lata temu w Bogucicach - w nawiązaniu do filmu dokumentalnego z 1992 roku. Udostępniam dziś jako "słowo na niedzielę" - ilustrowane ;)
P.S. 
Jeszcze w nawiązaniu do zdjęć fotoreporterów z lat 80 / 90tych - trochę mnie dziwi, że dotąd nikt nie pokazał zdjęć z giełdy warzywnej pod wiaduktem przy Górnośląskiej ?! Taki temat, targowisko w miejscu powstania przyszłej A4 i naprawdę nikt się nie podjął? Aż nie chce mi się w to wierzyć! Trzeba wytoczyć większą artylerię i  konkretnie spytać Bogdana Kułakowskiego - to będzie dobry trop :)

Komentarze

Popularne posty