niesamowita podróż B.

 Niesamowite przygody Billa i Teda - czyli o dwóch zakręconych kolesiach, którzy podróżowali w czasie w budce telefonicznej. Taki film krążył na VHS, gdy byłem nastolatkiem i bardzo mi się podobał  (podobno nakręcono niedawno 2 cześć, albo tylko planowano nakręcić?) Gdy więc na spacerze po Mikulczycach zobaczyłem ten posąg św. Barbary - stojący w tej aluminiowej budce, to takie właśnie miałem skojarzenie, że to jakaś kapsuła. Bo w filmach o podróżach w czasie często występują urządzenia, pomieszczenia, czy właśnie rodzaje kapsuł (vide budka telefoniczna*). Gdy tylko prowadzący dopowiedział, że ta figura pochodzi z kopalnianej cechowni - miałem już pewność, że odbyła swoją podróż w takim wehikule! :) Aby jakoś dopiąć ten wpis, znalazłem jedyne zdjęcie z 2007 roku, na którym widać tylko fragment tej półokrągłej wnęki, w której Barbórka stała na cechowni. Gdzieś mi zaginął szerszy zbiór tych zdjęć, czas by był je powtórzyć w tych niesamowitych wnętrzach...

* w Matrixie też przenosili się w budkach telefonicznych, czyżby to jakieś nawiązanie do Billa i Teda, bo przecież jednego z nich grał Neo! :)

Komentarze

Popularne posty