2,60 - tam to nie!


   To oczywiście bardzo jaskrawe wspomnienie, bo więcej z tego wakacyjnego pobytu nie pamiętam, tzn. nakładają mi się inne wspomnienia, ale wielu nie potrafię uszeregować - które w jakim roku się działy. A to było gdzieś w połowie lat 80, gdy w ciepły* wakacyjny dzień pojechałem z tatą i wujkiem na ten piękny basen w Bystrzycy Kłodzkiej. Nie wiem, czy było mi przyjemnie, bo niestety nie potrafiłem jeszcze pływać, więc pamiętam bardziej wstyd - bo tylko na płytkim :/  Mój wujek zwany potocznie Uncle Marian uprawiał kiedyś pływanie i to właśnie siedząc na jego grzbiecie mogłem trafić na duży basen "dla pływających" i trochę tam się poruszać na tym głębszym. W ogóle te większe baseny letnie zawsze trochę mnie przerażały, bo gdzieś tam w ich otchłani znajduje się tzw. próg, poniżej którego zaczyna się prawdziwa głębia pod skocznię. I to jest ten element niewiadomej, bo nie można tego zobaczyć z powierzchni, a basenów letnich bez wody to raczej się nie widuje**. Ale z czasem i nabyciem większych umiejętności pływania zrozumiałem, że na tej głębszej strefie znacznie lepiej się pływa - ciało jakby było mocniej wypierane i rozciągało się na powierzchni wody, co ułatwia i przyspiesza ruchy kończyn :)

Jako nastolatek byłem jeszcze raz na tym bystrzyckim basenie, tym razem już umiałem pływać, ale znowu woda była tak koszmarnie zimna, że nie dało się zbytnio poszaleć. 

*ciepły dzień - co to wtedy znaczyło? Bo dawniej lata nie były upalne jak obecnie, więc na basen szło się przy temperaturze 24~26 stopni, bo to wtedy było optymalnie ciepło! Pamiętam to dobrze, bo to była taka niewiadoma danego dnia - czy aby będzie na tyle ciepło, że da się pójść na basen. Tu akurat mam na myśli basen w Wiśle, to był wspaniały obiekt i wielokrotnie tam się szalało na zjeżdżalni, pływało, czy skakało z wieży. Jak będzie kiedyś odpowiednia okazja, to o tym napiszę wspomnienie.

** a jednak się widuje i to w tak katastroficznym stanie zaniedbania. Wstyd, żeby doprowadzić obiekt do takiego stanu, tym bardziej, że w pobliskim Międzylesiu stary basen pięknie odremontowano - przekształcając go w nowoczesne kąpielisko!


Komentarze

Popularne posty